Przy zamówieniu powyżej 2000 zł dostawa za 1 zł. Nie dotyczy przesyłek paletowych
Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

 

Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania i realizacji umów sprzedaży pomiędzy Sprzedającym a Kupującym, za pośrednictwem Sklepu internetowego Sprzedającego.

 

§ 1. DEFINICJE

 

1. Administrator Danych Osobowych – oznacza POLTECH MASZYNY Sp. z o.o. z siedzibą w Borkowie Kościelnym, ul. Jana Pawła II 3, 09-200 Sierpc;

2. Dane osobowe – oznacza wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań;

3. Dostawa – oznacza rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu wymieniona w cenniku dostaw znajdującym się w niniejszym Regulaminie;

4. Dowód zakupu – oznacza fakturę, rachunek lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa;

5. Przedsiębiorca: – oznacza pełnoletnią osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, a posiadającą zdolność do czynności prawnych, dokonującą u Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

6. Przedsiębiorca Uprzywilejowany – oznacza osobę fizyczną dokonującą ze Sprzedającym czynności prawnej bezpośrednio związanej z działalnością gospodarczą tej osoby, gdy z treści tej czynności wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

7. Kodeks cywilny – oznacza ustawę kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami;

8. Kodeks dobrych praktyk – oznacza zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art. 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami;

9. Konsument – oznacza pełnoletnią osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, dokonującą u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

10. Kupujący – oznacza zarówno Konsumenta, jak i Przedsiębiorcę oraz Przedsiębiorcę Uprzywilejowanego;

11. Polityka Prywatności – oznacza zasady przetwarzania przez Administratora Danych Osobowych danych osobowych Kupujących, prawa Kupujących i obowiązki Administratora Danych, które znajdują się pod adresem: www.poltechparts.pl/polityka-prywatnosci;

12. Prawo konsumenckie – oznacza ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku;

13. Przedmiot umowy – oznacza produkty i dostawę, będące przedmiotem Umowy;

14. RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;

15. Sklep – oznacza serwis internetowy dostępny pod adresem www.poltechparts.pl, za pośrednictwem, którego Kupujący może złożyć zamówienie;

16. Sprzedający – oznacza POLTECH MASZYNY Sp. z o.o. z siedzibą w Borkowie Kościelnym, ul. Jana Pawła II 3, 09-200 Sierpc, wpisana do rejestru przedsiębiorcó prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000938965;

17. Umowa – oznacza umowę sprzedaży produktów zawartą pomiędzy Sprzedającym a Kupującym za pośrednictwem Sklepu;

18. Wada  – oznacza zarówno wada fizyczna, jak i wada prawna;

19. Wada fizyczna – oznacza niezgodność rzeczy sprzedanej z umową, w zakresie opisanym w art. 556kodeksu cywilnego;

20. Wada prawna – oznacza sytuację, kiedy rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu

21. Zamówienie – oznacza oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów; rodzaj dostawy; rodzaj płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego, a zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.

 

§ 2. OGÓLNE WARUNKI

 

1. Sklep internetowy, działający pod adresem www.poltechparts.pl prowadzony jest przez Sprzedającego, będącego również Administratorem Danych Osobowych.

2. Ceny towarów znajdujące się w naszym sklepie wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT (są cenami brutto). Ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy, który określony jest w cenniku dostaw, zawartym w Regulaminie.

3. Umowa  zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym Regulaminem.

4. Miejsce wydania rzeczy musi znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, chyba że Kupujący i Sprzedający odrębnie uzgodnili inaczej.

5. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu. Użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie od sklepu internetowego, na udostępniony przez niego adres e-mail, informacji niezbędnych dla realizacji zamówienia.

6. Dokładamy wszelkich starań aby podane zdjęcie i opis były w pełni prawidłowe i kompletne. Niestety, nie możemy zagwarantować, że podane dane nie zawierają pomyłek i błędów, które jednak nie mogą być podstawą do ewentualnych roszczeń. W razie jakichkolwiek wątpliwości lub chęci uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt. Prezentowany katalog produktów nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a ma jedynie charakter informacyjny.

 

 

§ 3. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

 

1. . Zakup towaru następuje poprzez umieszczenie wybranego towaru do koszyka i poprawne wypełnienia formularza zamówienia. Każde zamówienie będzie potwierdzone elektronicznie, a w szczególnych przypadkach telefonicznie. Po poprawnym wypełnieniu formularza zamówienia i ostatecznym potwierdzeniu chęci zakupu, poprzez przyciśnięcie przycisku zatwierdzającego, zamówienie uważa się za wiążące.

2. Zamówienia można składać przez całą dobę. Czas realizacji zamówienia jest uzależniony od dostępności towaru w naszym magazynie, formy płatności oraz czasu dostarczenia przesyłki.

3. W przypadku braku zamówionego towaru w magazynie, lub nieoczekiwanego wydłużenia czasu koniecznego do sprowadzenia zamówionego towaru Kupujący jest natychmiast informowany o takim fakcie i związanym z tym wydłużeniem czasu realizacji zamówienia, przy czym Kupujący może anulować lub zmienić zamówienie bądź jego część.

4. Sprzedający zastrzega sobie prawo odmowy zrealizowania zamówienia na każdym etapie jego realizacji, w przypadku niedostępności zamówionego towaru w magazynie oraz u dostawców lub w przypadkach budzących uzasadnione obawy oraz gdy nie jest przestrzegany niniejszy Regulamin. Kupujący zostanie natychmiast poinformowany o zaistnieniu takiej sytuacji.

5. Koszt przesyłki ponosi Kupujący.

6. Do każdego zamówienia wystawiany jest dowód zakupu, zgodnie z preferencją Kupującego określoną w zamówieniu.

7. 8. Kupujący, który dokona rejestracji w Sklepie internetowym, pod warunkiem wyrażenia na to zgody, będzie otrzymywał informacje handlowe na temat usług, produktów i ofert specjalnych wprowadzonych przez Sklep internetowy.

 

§ 4. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

 

1. Zamówiony towar zostanie dostarczony przez przewoźnika na koszt Kupującego, o ile warunki dostawy określone w Sklepie internetowym nie stanowią inaczej.

2. Za ewentualne uszkodzenia w czasie transportu lub utratę przesyłki odpowiada firma kurierska do wysokości ubezpieczenia przesyłki. Dlatego też bardzo ważne jest aby dokonać oględzin dostarczanego towaru w obecności kuriera i ewentualnie spisać protokół uszkodzenia.

3. Dostawa towaru odbywa się pod wskazany przez Kupującego adres.

4. Paczki wysyłane i dostarczane są tylko w dni robocze.

5. Wszystkie nadawane przesyłki są ubezpieczone.

6. Towar dostarcza Firma Fedex w formie przesyłki kurierskiej, czas dostawy 24-48 godzin od chwili nadania.

7. Za opóźnienie w dostawie, wynikłe z winy przewoźnika Sklep nie odpowiada.

8. Sprzedający zastrzega sobie prawo do realizacji zamówienia w ciągu 7 dni roboczych od dnia otrzymania płatności na konto bankowe bądź informacji o wysyłce za pobraniem, z przyczyn od nas niezależnych czas realizacji zamówienia może się przedłużyć (o czym niezwłocznie informujemy każdego Kupującego).

9. W przypadku wyboru przez Kupującego sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedającego.

 

§ 5. KOSZTY TRANSPORTU

 

1. Poniższa tabela przedstawia koszty transportu zawierające koszty pakowania i wysyłki towaru na terenie Polski. Ewentualne wysyłki towaru za granicę będą rozpatrywane i wyceniane indywidualnie.

 

L.p.

Waga przesyłki

Koszt przesyłki brutto

 

 

 

Standard (wpłata na konto)

Pobranie

1.

Do 30 kg (1 paczka)

16 zł

21 zł

2.

Do 60 kg (2 paczki)

32 zł

37 zł

3.

Do 90 kg (3 paczki)

48 zł

53 zł

4.

Powyżej 90 kg

Ustalany indywidualnie

 

 

2. W przypadku przesyłek wielkogabarytowych wartość ich transportu może być wyższa niż w powyższej tabeli. Informacja o tym będzie wyświetlana przy zamówieniu, udzielona telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Przesyłka wielkogabarytowa do 80 kg (tzw drobnica) wysyłana jest paczką w cenie 38 zł (pobranie 44 zł), towar wielkogabarytowy powyżej 80 kg wysyłany jest paletą w cenie 140 zł. (pobranie 150zł).

3. Sprzedający zastrzega sobie możliwość zmiany kosztów transportu w szczególnych przypadkach kiedy nie ma możliwości spakowania przesyłki w jedną paczkę zarówno ze względów bezpieczeństwa towaru jak i ograniczeń firm kurierskich. W przypadku ewentualnej zmiany kosztów transportu, Kupujący jest każdorazowo informowany.

4. Wszystkie powyższe zasady dotyczą większości kategorii Sklepu, za wyjątkiem kategorii: maszyny rolnicze, dla których koszty transportu ustalane są indywidualnie w zależności od rodzaju maszyny i odległości do miejsca dostawy wskazanej przez Kupującego.

 

§ 6. SPOSÓB ODBIORU

 

1. Firma kurierska Fedex dostarcza paczki pod wskazany adres. W przypadku nieobecności odbiorcy, Fedex pozostawia awizo ze wskazaniem gdzie i kiedy odbiorca może osobiście odebrać przesyłkę lub zamówić ponowną dostawę przesyłki do swojej siedziby. Termin odbioru przesyłki przez odbiorcę wynosi 3 dni robocze liczone od dnia następnego po dniu pozostawienia awizo. Po upływie tego terminu i braku dyspozycji odbiorcy, Fedex stawia przesyłkę do dyspozycji zleceniodawcy, to jest Sprzedającego. Sprzedający w ciągu 5 dni kalendarzowych od dnia wysłania powiadomienia o przeszkodzie powinien udzielić informacji odnośnie dalszego postępowania z przesyłką. Po upływie tego terminu i braku instrukcji od Sprzedającego, Fedex ma prawo odesłać przesyłkę do Sprzedającego na jego koszt i ryzyko. Po odbiorze towaru przez Sprzedającego, zwrócony towar będzie przekazany ponownie do magazynu Sprzedającego. Ponowne dostarczenie będzie możliwe po pokryciu opłat wynikających z jego zwrotu, równych kosztom dostawy.

2. W chwili odbioru przesyłki Kupujący ma obowiązek sprawdzić czy jest ona oryginalnie zapakowana. Paczka powinna być oklejona taśmą firmową Poltech, która nie może nosić śladów uszkodzenia. Kupujący zobowiązany jest również do sprawdzenia czy przesyłka nie posiada uszkodzeń powstałych podczas transportu oraz jej kompletności w obecności osoby dostarczającej towar. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji ilościowej bądź jakościowej jest spisanie w obecności pracownika firmy kurierskiej "Druku Reklamacji". Z chwilą pokwitowania odbioru na Kupującego przechodzi prawo własności towaru oraz wszelkie ryzyka związane z posiadaniem i użytkowaniem, a w szczególności ryzyko utraty lub uszkodzenia.

3. W chwili odbioru przesyłki Kupujący powinien sprawdzić czy opakowanie nie zostało uszkodzone. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania lub stwierdzenia prób otwarcia przesyłki, należy spisać w obecności kuriera protokół odbioru (reklamacji), na którym musi się podpisać kurier i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedającym. Protokół odbioru (reklamacji) spisany w obecności pracownika firmy Fedex jest podstawą do ewentualnego uznania reklamacji.

4. Przyjęcie przez Kupującego przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśniecie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia.

5. Zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia z dnia 15 listopada 1984 roku Prawo Przewozowe, Kupujący, który zauważył uszkodzenie przesyłki po odjechaniu kuriera, może zgłosić ten fakt telefonicznie firmie kurierskiej. Przewoźnik ma obowiązek przysłać kuriera na miejsce dostawy w przeciągu 7 dni od daty doręczenia przesyłki w celu spisania "Druku Reklamacji". Reklamacje na uszkodzenia mechaniczne, powstałe podczas transportu, nie będą rozpatrywane bez poprawnie wypełnionego protokołu szkody z kurierem dostarczającym przesyłkę oraz bez fabrycznego opakowania reklamowanego towaru.

 

§ 7. PŁATNOŚCI

 

1. Oferujemy następujące metody regulowania zapłaty za zamówienie wraz z przesyłką:

a) gotówką za pobraniem: Kupujący płaci za przesyłkę w momencie jej dostarczenia bezpośrednio kurierowi;

b) przelewem na konto Sprzedającego: Metoda ta polega na przelaniu na konto Sprzedającego kwoty stanowiącej cenę zakupu towaru powiększonej o koszty transportu dla danego zamówienia. Towar zostanie wysłany po wpłynięciu kwoty na rachunek Sprzedającego.

2. Do przesyłki doliczany jest koszt transportu, który orientacyjnie wyliczany jest automatycznie w momencie składania zamówienia, zależy od formy wyboru dostawy oraz płatności i wagi towaru.

3. Przy przelewie na nasze konto prosimy o wpisanie w tytule numeru zamówienia.

4. Numer konta w Bank PKO BP: 75 1020 1068 0000 1102 0379 8261.

5. Dostępne formy płatności, którymi można realizować płatność: Karty płatnicze Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.

6. W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Kupującego.

7. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online oraz płatności kartą płatniczą jest Blue Media S.A.

8. Aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu w zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności oraz na stronie internetowej https://bluemedia.pl.

 

§ 8. REKLAMACJE

 

1. Jeżeli po otrzymaniu towaru Kupujący znajdzie w nim wady techniczne lub uszkodzenia powstałe podczas dostawy, powinien odesłać go pod adres: POLTECH MASZYNY Sp. z o.o., Borkowo Kościelne, ul. Jana Pawła II 3, 09-200 Sierpc.

2. Nie przyjmujemy żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem, Kupujący powinien wysłać zwracany towar na swój koszt.

3. Koszty, związane z odesłaniem towaru reklamowanego, zwracamy natychmiast po otrzymaniu przesyłki i rozpatrzeniu reklamacji.

4. Do wysłanego towaru powinna być załączony wypełniony druk reklamacyjny z opisem reklamowanej cechy produktu. Kartę można pobrać tu: DRUK REKLAMACYJNY.

5. Do reklamowanego towaru należy dołączyć dokument zakupu.

6. Wszelkie reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 14 dni roboczych od ich wpłynięcia.

7. Towar uszkodzony zostanie wymieniony na inny, pełnowartościowy, a jeśli będzie to niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów), sklep zwróci Kupującemu równowartość ceny produktu lub zaoferuje mu inne, dostępne w magazynie towary do wyboru.

8. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji lub uszkodzenia sprzętu z winy Kupującego, wszelkie koszty wyżej wymienionych procedur pokrywa Kupujący.

9. W celu uzyskania bliższych informacji na temat reklamacji prosimy o kontakt.

 

 

 

 

§ 9. PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy Uprzywilejowanemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.

2. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument oraz Przedsiębiorca Uprzywilejowany może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do Prawa konsumenckiego, na formularzu dostępnym pod adresem www.poltechparts.pl/formularz-zwrotu lub w innej formie zgodnej z Prawem konsumenckim.

4. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanemu na e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

5. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.

6. Odstępujący w trybie ust.3 powyżej ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

7. Odstępujący w trybie ust.3 powyżej, odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt.

8. Konsument  oraz Przedsiębiorca Uprzywilejowany nie ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub nie został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1. Prawa konsumenckiego.

9. Konsument oraz Przedsiębiorca Uprzywilejowany ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy, a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

10. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę Uprzywilejowanego zwróci takiemu Konsumentowi lub odpowiednio Przedsiębiorcy Uprzywilejowanemu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, wówczas  Sprzedający nie zwróci Konsumentowi lub odpowiednio Przedsiębiorcy Uprzywilejowanemu dodatkowych kosztów, zgodnie z art 33 Prawa konsumenckiego.

11. Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument lub odpowiednio Przedsiębiorca Uprzywilejowany , chyba że Konsument lub odpowiednio Przedsiębiorca Uprzywilejowany wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

12. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta lub odpowiednio Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub odpowiednio Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

13. Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy Uprzywilejowanemu  zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:

1) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

2) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

5) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

6) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

7) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;

8) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.

14. Dla uniknięcia wątpliwości, postanowienia, o których mowa w § 9 powyżej, odnoszą się do Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego, z wyłączeniem Przedsiębiorcy, co jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 31 lipca 2019 roku o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych (Dz. U. poz. 1495).

 

§ 10. RĘKOJMIA

1. Sprzedający na podstawie art. 558 §1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Przedsiębiorców z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).

2. Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta oraz Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).

3. Jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na uprawnionego Kupującego.

4. Konsument oraz Przedsiębiorca Uprzywilejowany – jeżeli rzecz sprzedana ma wadę – może:

1) złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;

2) złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy; chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności uprawnionego Kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.

5. Konsument oraz Przedsiębiorca Uprzywilejowany, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę Uprzywilejowanego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego, przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta lub Przedsiębiorcę Uprzywilejowanego inny sposób zaspokojenia.

6. Konsument oraz Przedsiębiorca Uprzywilejowany  nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

7. Konsument oraz Przedsiębiorca Uprzywilejowany – jeżeli rzecz sprzedana ma wadę – może również:

1) żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;

2) żądać usunięcia wady.

8. Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego.

9. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.

10. W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, Konsument oraz Przedsiębiorca Uprzywilejowany może żądać od Sprzedającego demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady, jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od Sprzedającego zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego, Konsument oraz Przedsiębiorca Uprzywilejowany jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.

11. Konsument oraz Przedsiębiorca Uprzywilejowany, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę Uprzywilejowanego  byłoby nadmiernie utrudnione, wówczas Konsument oraz Przedsiębiorca Uprzywilejowany obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego Konsument oraz Przedsiębiorca Uprzywilejowany  jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.

12. Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji opisanej w ust. 10 powyżej.

13. Sprzedający obowiązany jest przyjąć od Konsumenta lub od Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.

14. Sprzedający w terminie 14 dni ustosunkuje się do opartych o art. 5615  kodeksu cywilnego: oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny, żądania wymiany rzeczy na wolną od wad, żądania usunięcia wady. Sprzedający w terminie trzydziestu dni (art. 7a prawa konsumenckiego) ustosunkuje się do każdego innego oświadczenia Kupującego, którego nie dotyczy określony w kodeksie cywilnym termin 14 dni. W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego.

15. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanemu, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana – przed upływem roku od momentu wydania rzeczy takiemu Kupującemu.

16. Roszczenie uprawnionego Kupującego o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Kupującemu, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy uprawnionemu Kupującemu.

17. W przypadku, kiedy określony przez Sprzedającego lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu wydania rzeczySprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.

18. W terminach określonych w ust. 15-17 powyżej, Konsument oraz Przedsiębiorca Uprzywilejowany  może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli żądał on wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.

19. W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi, termin do wykonania innych uprawnień, przysługujących Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanemu  z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Odpowiednio stosuje się również do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy Uprzywilejowanemu, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia mediacji.

20. Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej stosuje się ust 15-16 powyżej, z tym że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany  dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli dowiedział się on o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.

21. Jeżeli z powodu wady rzeczy Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.

22. Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli Sprzedający wadę podstępnie zataił.

 

§ 11. INFORMACJE DODATKOWE

 

1. Zmian w zamówieniach można dokonać tylko do czasu kiedy nie zostało zrealizowane (wysłane).

2. Użytkownik może udostępniać swoje konto osobom trzecim wyłącznie na własne ryzyko i odpowiedzialność. W razie zmian w danych osobowych zawartych w formularzu rejestracyjnym, Użytkownik niezwłocznie dokona ich aktualizacji. Użytkownik może zażądać usunięcia swoich danych osobowych z bazy danych Poltech wysyłając wiadomość email na adres: [email protected].

3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy produktów, nazwy firm i ich loga użyte na stronie sklepu www.poltechparts.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronach sklepu www.poltechparts.pl użyte są w celach informacyjnych.

 

§ 12. POLITYKA PRYWATNOŚCI ORAZ BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH

1. Administrator Danych Osobowych odpowiada za zgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych.

2. Administrator Danych Osobowych przetwarza dane osobowe Kupujących na podstawie zgody oraz w związku z prawnie uzasadnionymi interesami Sprzedającego.

3. Administrator Danych Osobowych zbiera i przetwarza dane osobowe wyłącznie w zakresie jaki jest to uzasadnione umownym lub prawnym obowiązkiem.

4. Wyrażenie przez Kupującego zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, a zgoda na przetwarzanie danych w określonym celu może zostać w każdej chwili wycofana.

5. Na potrzeby realizacji zamówienia Kupującego zbierane są następujące dane osobowe:

1) adres pocztowy – niezbędne do wystawienia dowodu zakupu;

2) miejsca wydania rzeczy – niezbędny do zaadresowania przesyłki;

3) e-mail – niezbędny do komunikacji związanej z realizacją zamówienia;

4) numer telefonu – niezbędny w przypadku wyboru niektórych rodzajów dostawy

6. Szczegółowe rozwiązania w zakresie ochrony danych osobowych związanych ze złożeniem zamówienia, ale również korzystaniem ze sklepu przed i po złożeniu zamówienia zawiera Polityka Prywatności [link].

 

§ 13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego. Nie może być́ również̇ w ten sposób interpretowane, gdyż̇ w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporzadkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu.

2. O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący Bedą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni przed wejściem w zżycie nowego Regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.

3. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego w zakładce regulamin www.poltechparts.pl/regulamin. W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej Kupującego obowiązuje Regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem sytuacji, kiedy Konsument uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Sprzedającego o wyborze aktualnego jako obowiązującego.

4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się̨ odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub pozasądowego rozwiązywania sporów np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR lub dokonując wyboru dowolnego podmiotu uprawnionego spośród znajdujących się w rejestrze UOKiK. Sprzedający oświadcza zamiar i wyraża zgodę na pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego.

5. W ostateczności sprawę rozstrzyga sad właściwy miejscowo i rzeczowo..

 

 

 

 

 

 

Zwroty i reklamacje

Odstąpienie od umowy

Jeśli jesteś konsumentem - co do zasady przysługuje Ci prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy.

Od umowy możesz odstąpić, składając nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy np. poprzez wiadomość e-mail przesłaną na adres: [email protected]

Zwracaną rzecz zwróć do nas niezwłocznie na adres: Jana Pawła II 3a, Borkowo Kościelne, 09-200 Sierpc , jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpiłeś od umowy.

Od umowy możesz odstąpić w terminie 14 dni.

Bieg czternastodniowego terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się:

• dla umowy, w której wydajemy rzecz, będąc zobowiązanymi do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią inną niż przewoźnik,

• dla treści cyfrowych - od dnia zawarcia umowy.

Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

Dokonane przez Ciebie płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy na zasadach wskazanych w regulaminie zwrócimy Ci niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Ciebie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem otrzymanej od Ciebie płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Pamiętaj, że prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi m.in. w odniesieniu do umowy:

• w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,

• w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,

• w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,

• w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu

o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

Szczegółowe informacje na temat odstąpienia od umowy znajdziesz w naszym Regulaminie sprzedaży.

Reklamacje

W przypadku gdy zakupiony u nas towar okaże się wadliwy, masz prawo reklamować go w oparciu o rękojmię. Reklamację najlepiej złożyć na adres e-mail: [email protected] lub drogą pocztową na adres Dłużniewo 28A, 09-130 Dłużniewo .

Reklamowany towar należy wysłać na adres: Jana Pawła II 3a, Borkowo Kościelne, 09-200 Sierpc

W związku z wadą możesz żądać:

wymiany rzeczy na wolną od wad,

usunięcia wady,

lub złożyć oświadczenie o:

obniżeniu ceny,

odstąpieniu od umowy – w przypadku wady istotnej.

Odpowiadamy względem Ciebie za wady stwierdzone przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy.

Co do zasady reklamację możesz zgłosić w ciągu roku od zauważenia wady, ale czas na złożenie reklamacji nie może się zakończyć przed upływem okresu odpowiedzialności sprzedawcy.

Rozpatrzenie Twojej reklamacji (ustosunkowanie się do niej) nastąpi w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez nas Twojego zgłoszenia reklamacyjnego.

Więcej informacji na temat reklamacji znajdziesz w naszym Regulaminie sprzedaży.

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium